גלו עוד
הרשמה לניוזלטר
שלח

08-9396030
אאא
08-9396030
מאמרים
פסטיבל מחווה לאגדות מוזיקה - הכי קרוב שיש

פסטיבל מחווה לאגדות מוזיקה – הכי קרוב שיש

הביטלס, בוב דילן, לאונרד כהן, פינק פלויד, סיימון וגרפונקל, להקת קווין ואריק איינשטיין. מיטב השירים של כל האמנים המופלאים הללו יבוצעו בפסטיבל מחווה שיימשך שלושה לילות בתל-אביב.

מתי בפעם האחרונה נתקלתם בשילוב של הביטלס, בוב דילן, לאונרד כהן, פינק פלויד, סיימון וגרפונקל, להקת קווין וגם אריק איינשטיין שלנו? בין ה-6 ל-8 בספטמבר תוכלו להתרפק על המוזיקה של כל האמנים המופלאים האלו בפסטיבל מחווה שייערך במוזיאון תל-אביב לאמנות.

בכל ערב יועלו שני מופעים שישחזרו את הקסם. זה יתחיל ביום ד' ה-6.9 ב-20:30. על הבמה תעלה להקת "טרנזיסטור", שתבצע את מיטב שיריו האהובים של אריק איינשטיין, גדול זמרי ישראל והאב הרוחני של הרוק הישראלי. הלהקה, הכוללת בין השאר את אהרל'ה סייקס, אבי חן והמפיק המוזיקלי הנודע משה לוי (שגם מנהל מוזיקלית את המופע) שמה לה למטרה להעלות ביצועים כמה שיותר נאמנים למקור.

שעתיים לאחר מכן, ב-22:30, נקבל את להקת המג'יקל מיסטרי טור, שכבר 16 שנה מעלה מופע מחווה לביטלס שהפך לשם דבר. אליה יצטרף חמי רודנר, מעריץ נלהב של הביטלס. יחד הם ינגנו מבחר משירי הענק של הלהקה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של המוזיקה המודרנית. "אני מעריץ את הביטלס כבר 50 שנה, מאז ילדותי", מסביר רודנר את חיבורו החזק ללהקה. "לא יהיה מוגזם לומר שהם הצילו לי את החיים בתור ילד. זה היה המקום שלי לברוח אליו בילדות לא פשוטה. הם סימלו בעיניי אופציה לחיים אחרים, צבעוניים. אני חוקר את הפלא הזה שנקרא הביטלס כבר שנים, ואישית מתחבר יותר לצד היותר אנרכיסטי שלהם ולהומור המושחז". לאורון קוריצ'ונר (שירה וגיטרה) חשוב להדגיש שלא מדובר במופע חיקוי, דוגמת אלו שניתן למצוא בחו"ל בהם המוזיקאים אפילו מתחפשים לאנשי הביטלס ונותנים משהו שמרגיש יותר כמו הצגת תיאטרון. "אנחנו מנסים להביא את הווייב הנכון, את האנרגיות המטורפות של הופעה". "אפילו רכשנו גיטרות כמו שהיו לביטלס כדי לקבל את צבע הנגינה שלהם", מוסיף שיקו פלדמן.

 

שתי אגדות יהודיות, אחד אלבום מופת שהפך לקלאסיקה מודרנית

למחרת, ביום חמישי, יתחיל הערב במחווה לשני יהודים שהפכו שניהם לאגדה עוד בחייהם. אחד עוד עמנו והשני, לצערנו, כבר לא. בוב דילן ולאונרד כהן. הרכב של מוזיקאים הכולל את שי טוחנר, יונתן מילר, אהרל'ה סייקס, גבריאלה לואיס ועוד יחברו כדי לתת כבוד לאחד ממציאי הרוקנ'רול ולאמן שחיבר בצורה מופלאה בין שירה למוזיקה. שניהם הופיעו אצלנו מספר פעמים בעבר, ומי יודע, אחד מהם אולי גם יחזור לכאן מתישהו. נחמד שבינתיים יש את מי שיתנו לנו טעימה מערימת הקלאסיקות הבלתי נגמרת של דילן וכהן, במופע שמשלב את המיטב של שניהם.

לאחר מכן תעלה להקת "אומהגומה" ותבצע את אלבום המופת "החומה" של פינק פלויד. עוד שנתיים ימלאו 40 שנה לאלבום הקלאסי, והוא עדיין רלוונטי, מרתק ומצליח לייצר הזדהות בקרב צעירים ששומעים אותו לראשונה ומרגישים שמישהו מבין אותם ויודע לדבר בשמם. מלבד ביצוע מדויק של "החומה", עם זמרות ליווי ווידאו ארט, תבצע "אומהגומה" גם קטעים נבחרים נוספים של פינק פלויד

 

They will, they will rock you

את היום האחרון של הפסטיבל נתחיל במחווה לצמד אהוב במיוחד: סיימון וגרפונקל. גם השניים האלו הופיעו פעם בישראל, ב-1983. בין הנוכחים בקהל אז היה מוני ארנון, חבר להקת "האחים והאחיות". עד היום זכור לו היטב הרגע הדרמטי בו פול סיימון נחנק מדמעות בעת שדיבר אל הקהל. כיום, מוני ארנון ורני משען מעלים בקביעות מופע מקסים עם מיטב שירי הצמד המצליח, כאשר הם מתוגברים במספר נגנים. השירים זוכים לביצוע בימתי רענן ששומר על הצליל והקסם המקורי והשניים אף חולקים סיפורים מעניינים מימיו של הצמד המיתולוגי.

את הערב – ואת הפסטיבל כולו – יסיים מופע שללא ספק will rock you – ובאחריות. לאחר שפארק הירקון התמלא עד אפס מקום בהופעתה של להקת קווין עם אדם למברט, מגיעה גרסת המחווה המקומית, המבוצעת במיומנות על ידי שמונה מוזיקאים במופע סוער ומרגש. לנעליו הגדולות של פרדי מקורי נכנס הזמר אוליב, שהכריזמה שלו והנגנים המצוינים שלצדו מייצרים ביחד ערב אנרגטי ומרהיב, כזה שיהווה אקורד סיום רועם ובלתי נשכח לפסטיבל שמחזיר אותנו לרגעים היפים ביותר בעשורים האחרונים בעולם המוזיקה.

 

ניתן לרכוש כרטיסים לכל הפסטיבל, לערבים מסוימים ממנו או למופעים בודדים בלינק הזה:

https://www.tixwise.co.il/he/tributefestival

ובקופת מוזיאון תל אביב, בטלפון 03-6077020