גלו עוד
הרשמה לניוזלטר
שלח

08-9396030
אאא
08-9396030
מאמרים
מג'יקל מיסטרי טור מציגה: סימפוניה לביטלס

מג'יקל מיסטרי טור מציגה: סימפוניה לביטלס

להקת מג'יקל מיסטרי טור יוצאת בסיבוב הופעות חגיגי בליווי תזמורת ואורחים מיוחדים ונותנת הזדמנות לשמוע את שירי הביטלס כפי שלא נשמעו מעולם.

 

כבר 16 שנה שלהקת "מג'יקל מיסטרי טור" מעלה ברחבי הארץ מופע מחווה לביטלס שהפך לשם דבר. בכל פעם בה מתאספים על הבמה אורון קוריצ'ונר (שירה וגיטרה), עופר פופ-קורן (בס ושירה), שיקו פלדמן (גיטרה ושירה), קובי סנדהאוס (קלידים ושירה) ואספיס רייז (תופים ושירה) – הקהל יודע שהוא עומד להתענג במשך שעה ארוכה על ביצועים מרהיבים של קלאסיקות נצחיות של הלהקה האגדית ביותר אי פעם. בניגוד למופעי מחווה אחרים לביטלס שניתן למצוא ברחבי העולם, המג'יקל לא מעלים מופע חיקוי אלא מכניסים את האופי, הצבע והסגנון האישי שלהם. "בהופעות קאברים לביטלס בחו"ל ניתן אפילו למצוא נגנים שמתחפשים ללהקה ומעבירים יותר תחושה של הצגת תיאטרון. לא אנחנו. המטרה שלנו היא להביא את הווייב הנכון ואת האנרגיות", מסביר קוריצ'ונר. "אפילו רכשנו גיטרות כמו שהיו לביטלס כדי לקבל את צבע הנגינה שלהם", מוסיף שיקו פלדמן. אגב, המסירות והאהבה הזאת לביטלמניה הביאו את המג'יקל עד לליברפול, שם ייצגו את ישראל בפרויקט בינלאומי מטעם מוזיאון הביטלס ומועדון הקאוורן האגדי, בו החלו הביטלס את דרכם.

מכיוון שמדובר במופע חי ומתפתח, לאנשי המג'יקל חשוב לא לקפוא על השמרים, לרענן ולחדש. כך נולדה היוזמה של סיבוב הופעות חד-פעמי שיכלול חמש הופעות במתכונת מיוחדת. חמשת חברי הלהקה לא יעלו על הבמה לבד. רחוק מכך. תלווה אותם התזמורת הקאמרית הישראלית, בניצוחו ובניהולו המוזיקלי של ארז טל (לא זה המוכר מהטלוויזיה). התזמורת הכוללת נגנים של כלי מיתר וכלי נשיפה תבצע עיבודים תזמורתיים מיוחדים לשירי הביטלס. בין הלהיטים שעובדו לתזמורת במיוחד עבור המופע: Yesterday, Hey Jude, Strawberry Fields Forever, Penny Lane, Let It Be ועוד רבים. ״בתהליך התזמור היתה לי הזכות והכבוד להכנס לעומקם של שירי הביטלס. שירים אלמותיים שהתזמורת מעשירה אותם עוד יותר. תענוג גדול לשחזר את הקסם הזה כל פעם מחדש על הבמה״. מציין בסיפוק מנצח התזמורת, ארז טל.

 

מרודנר ועד קוטנר

אם אתם לא מסתפקים בחברי הלהקה ונגני התזמורת – יש לנו עוד בשבילכם. בכל אחת מחמש ההופעות הללו יעלו המג'יקל לבמה אורח מיוחד. חמי רודנר, ירמי קפלן או מיי פיינגולד. כל השלושה הם מעריצי ביטלס גדולים, כאשר רודנר הוא המושבע והבקיא ביותר בעבודתם, כיאה למי שמאוהב בלהקה כבר מגיל 5. "לא יהיה מוגזם לומר שהם הצילו לי את החיים בתור ילד. זה היה המקום שלי לברוח אליו בילדות לא פשוטה. הם סימלו בעיניי אופציה לחיים אחרים, צבעוניים. אני חוקר את הפלא הזה שנקרא הביטלס כבר שנים, ואישית מתחבר יותר לצד האנרכיסטי שלהם ולהומור המושחז", הוא מסביר.

יואב קוטנר צילום - יעל קוטנר

 

אבל אם במעריצים גדולים של הביטלס עסקינן, ידוע שיש אחד שנמצא בליגה משלו. שדרן הרדיו האגדי יואב קוטנר הוא מומחה גדול לביטלס וליצירתם. בשנות ה-80 שידר בגל"צ את סדרת תוכניות הרדיו "מסע הקסם המסתורי", שבמשך 60 פרקים גוללה את סיפורם של ארבעת המופלאים מליברפול ועשתה למאזינים בית-ספר לביטלס. אך טבעי שגם קוטנר יצטרף לסיבוב ההופעות הזה, כמנחה הערב שגם שוזר סיפורים על הלהקה במהלכו. "המופע הנהדר הזה מעיד שמה שהביטלס עשו ממשיך להדהד עד היום", אומר קוטנר. "המעניין הוא שדווקא הביטלס עצמם מעולם לא זכו לתת מופע גדול כזה בליווי תזמורת. חצי מהערב הוא דברים שג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו היו, לדעתי, חולמים לעשות בהופעה חיה".

 

 

  • איך אתה מסביר את הרלוונטיות של הביטלס כיום, עשרות שנים לאחר שהתפרקו?

קוטנר: "זה באמת מדהים, הם היו קיימים מעט מאוד זמן. מה שקרה זה שהם הצליחו לשנות את עולם התרבות והאמנות, ולכן זה עדיין מהדהד. הם נתנו חופש ואנרגיה חיובית שמשפיעה עד היום. הרעיון שאפשר לעשות מה שאתה רוצה התחיל מהם, והוא מדבר לצעירים גם בימינו. לכן גם קהל צעיר אוהב אותם".

 

לפרטים והזמנת כרטיסים:

9.11 – המשכן לאמנויות הבמה אשדוד. טל': 08-9568111

25.11 – המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. טל': *8557

21.12 – תיאטרון הצפון. טל': 04-8814814

28.12 – היכל אמנויות הבמה הרצליה. טל' 1-700-70-29-29

30.12 – היכל התרבות פתח תקוה. טל': 03-9125222