גלו עוד
הרשמה לניוזלטר
שלח

08-9396030
אאא
08-9396030
מאמרים

סוף שבוע "לגעת בירושלים"

סוף שבוע

איך תעדיפו את הנופש שלכם?

בטן גב? מסעות מוצ'ילרים או שמא חופשה מפנקת – אינטלקטואלית. חופשה בה הגוף נח, אבל הראש מחכים. בית היוצר של "רעות קשרי תרבות" מציע לכם חוויה חד פעמית, ייחודית. שלושה ימים של הנאה רב תחומית, אינטר דיציפלינרית, בכל פעם בנושא אחר.

באחד מסופי השבוע האחרונים קיימה החברה חופשה המוקדשת כולה לירושלים – סופרים, משוררים ומוזיקאים המספרים כל אחד על "ירושלים שלו" וביחד מציגים את תבניתה של העיר.

בפסטיבל הקולטורה השתתפו טובי המרצים, כאשר הערב הראשון, החל בהרצאתו של הסופר והמרצה דב אלבוים. המשיך עם שיח סופרים שכינס חיים ברעם ובו השתתפו דביר סורמלו, דן בניה סרי ויהודה עצבה שהפליגו בסיפורים ירושלמים, כל אחד מהזוויות הייחודית שלו, בשילוב קטעי שירה של אהרון פררה.

למחרת, בשל מזג האוויר הסוער, הייתה לנו הפריבילגיה של "סיור וירטואלי" בירושלים, באמצעות שקופיות וצילומים מרהיבים, דיון בכתביהם של מיטב הסופרים עמוס עוז, ש"י עגנון, ויהודה עמיחי, וצפייה בסרט מארכיון סטיבן שפילברג.

המשכנו עם הסופר חיים באר, יליד העיר ירושלים שסיפר על דמויות ועל מבנים חשובים בירושלים. (הידעתם כי האדריכל שבנה את ימק"א בנה גם את האמפייר סטייט בילדינג בניו יורק? מסתבר שאנו בידיים טובות).

לקראת ערב צפינו במפגש מוזיקלי מוצלח בין המלחין והזמר חנן יובל למשורר רוני סומק במסע אחרי סימון ומואיז הקטן.

את יום שבת בילינו בהרצאתו של הסופר אלי עמיר, שהפליא בחוש הומור ואנקדוטות מאירות. ברגע בו סיפר כי בילדותו חלם להיות מלך עיראק, שבה את כולנו בקסמו. כשסיפר כי שב כעת מסיבוב הרצאות באנגליה, ושאין איש מעוניין יותר לשמוע על הנרטיב הישראלי, על העם הכובש, שמחנו פחות. הקינוח הגיע בצהריים, באימפרוביזציות המרשימות של המאסטרו גיל שוחט ואנסמבל שהורכב במיוחד עבורנו. שוחט פרט על פסנתר את "ירושלים של זהב", ובהמשך העביר את השרביט לחבריו לבמה.

ההרצאות והמופעים התקיימו באולם ימק"א, באווירה ירושלמית ייחודית, חורפית וקסומה, כאשר משתתפי הנופש לנו באחד משלושת המלונות המובילים בירושלים, הממוקמים במרחק הליכה מהאולם.

קהל היעד הינו קהל שוחר תרבות, ביניהם תוכלו למצוא שרי ממשלה בהווה ובעבר, שופטים, מפקדים צבאיים וכל המעוניין לקחת חלק בסוף שבוע של אמנות, תרבות, קולינריה ואווירת חו"ל, ממש ליד הבית.

יש לציין כי מעבר להעשרה התרבותית תוכלו גם להעשיר גם את חיי החברה שלכם. תופעה מעניינת היא כי לא מעט משתתפים המגיעים לסופי השבוע כרווקים, מוצאים עצמם חוזרים הביתה בסטטוס אחר, כך שתוכלו לצאת גם משכילים יותר וגם עם "שידך" איכותי…

גילוי נאות – נולדתי בירושלים וגדלתי בה עד גיל שלוש. מאז אני תל אביבית בדם. מודה כי סופשבוע ירושלים יצר אצלי חוויה מתקנת. דומני כי ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת ומשרד התיירות יכולים להיות מרוצים. נמצאו לעיר הקודש שגרירים טובים.

אז איך אתם מעדיפים את תרבות הפנאי שלכם? כי אחרי שלושה ימי ירושלים, אני יודעת למנות כמה וכמה שירים על ירושלים, לספר לכם איפה החומוס הכי טוב, ולדווח לכם שהרבה פחות קר בתל אביב.